Thursday, December 31, 2015

HP Gen8 Microserver NAS 前傳 + 德國網購經驗

小弟一向都有玩開 NAS,第一次入手o既係部 QNAP TS-209II,但自從試過一次錯手將 reset system 以為係 reboot system 之後,就決心放棄呢個牌子。當然,因為覺得佢啲 package apps 太廢,又 mod 唔到,所以收佢檔。

之後就試過用人地唔要o既 notebook 去做 NAS + BT machine,試過 FreeNAS 同 OpenMediaVault,最後都係覺得 OMV 就手啲。將 OS 裝係 USB driver,boot 起部 notebook,再拆個 cd-rw 出嚟,裝個 HDD-tray 去加 storage,效果唔錯,用電量唔高,只係佢o既擴充性太低。HDD tray 只能容納 2.5" HDD。唔想加個外置 HDD 咁肉酸。

最後都係頂唔順,就買入一部 HP server 去玩 NAS solution。當然,唔係咩勁 server,佢只係部 microserver,HP N40L。咪睇佢係 server 就以為佢好貴,佢只不過成惠港幣貳千大圓正,同埋買咗啲 RAM 作為 upgrade。仲平過一部 QNAP/Synology o既 2 Bay NAS。不過,當然有代價喇,就係要自己搞掂個 OS。唔同人地啲 NAS 咁,插隻 HDD 入去即刻用得。身為半 IT 人o既我,最鍾意就係攪屎棍,試 OS 我就最鍾意o架喇。試過 WHS2011,OMV,DSM 後,發覺 DSM 都係最 user friendly,又兼且 stable,咁就一直用 N40L + nanoboot + DSM 5.0 呢個 solution,個 server 開咗都應該有 3 年,無事無幹。安裝詳情好多地方都有介紹,我喺呢篇 blog 就唔講住,留翻 Gen 8 部新機度講。簡單啲去理解就係用 nanoboot (linux core) boot 起部機去扮一部 Synology NAS o既 environment,然後就裝個 DSM 上去,我只係做實驗,唔好問我關於版權問題。

我部 N40L 無玩 RAID,因為我覺得唔需要:RAID 0 係加速,但死一隻 HDD 就 data 全死;RAID 1 係 mirror,用嚟減低 downtime;RAID 5 玩 parity bit,去減低因為壞一隻 HDD 而做成的 data loss。以上三種都並非 backup,我再重申,RAID  並唔係一種 backup,唔好再拗,你唔鍾意聽就算數。明o既就明,唔明就聽我講,實實際際咁買多隻 HDD copy 啲 data 出嚟。家陣啲 HDD 平到傻,咪再慳啲無謂錢,記得,相片係無價,唔好 take risk。自從 data loss 過之後我就有 3 個 copies。其實你如果有個信得過o既朋友,直頭同佢 rsync 就最 perfect。off-site backup 其實都好緊。

好喇,點解我要買部 Gen8 Microserver?因為身在外地,想同老婆家姐一家做個 NAS solution,人多 data 多 device 多,現今世代有個 NAS 中央處理 data 同 backup 實在係好事。加上,我又可以玩下嘢,remote site backup 我香港 server 啲相,實在係一石幾鳥。同埋最緊要夠平,你諗下,一部 HP server grade o既主機呢次只要 EUR193,兩仟港幣唔駛,你仲想點?呢次我都一樣買條 8GB RAM 去做一個小 upgrade。記得要買 ECC non-buffered RAM,唔係用唔到o既話唔關我事。

呢次我就喺一個德國網站網購,http://www.computeruniverse.net,有興趣自己去睇下,佢 gen 8 microserver 賣得好很平,同埋有啲 LEGO 都係好平。所以我有順手買埋 :P。留意翻,LEGO 唔係所有series 都平,只係 technics 同火車比較平啲,自己格下價喇,終之如果連運費平過 shop.logo.com 或者 hk.auctions.yahoo.com 就係叫做平喇。

long story short,呢個網雖然好似流流地,但我係收到貨的,所以可以放心購買。記得,我買咗兩盒大 LEGO,一個 server,一個 Dyson 配件,夾埋先 EUR29 運費,寄香港或美國都一樣價,另外,credit card 付款俾多 EUR 1.x,Paypal 就EUR 2.x。想小啲煩惱我就建議俾 Paypal,直接 charge EUR,咪用 Paypal 轉 HKD/USD,佢地個 Forex rate 差到爆炸,咪中伏!我就係中咗招。。。仲有 credit card 見你大 amount o係外國網站買嘢,佢會以為被人盜用,唔 approval 個 transaction,個網站係人手去 card center 攞 approval,如果唔順利佢會 send email 叫你 update 或者對一下 credit 資料或者轉 Paypal,但因時差問題,來來往往 email 可以玩你幾日,我就因為咁而玩咗四五日,真係吹到 B 一聲。

講咗咁耐,我呢次最大筆金額o既網上境外購物終於寄到家姐屋企。等我返去再做開箱文。

2 comments:

VictorLeung2016 said...

Thanks for sharing the information :)

loveckw! said...

Thank you so much and appreciate for your comment, Victor!
I treasure every reply from all of you!