Saturday, March 10, 2018

我的小車 Mazda MX5

最終,我買咗部 Mazda MX5,其實,都係上年年中o既事。
當中過程,其實都值得分享,但由於我太懶同文筆太差,沒有將成個過程用文字紀錄下來。但我有留下聲音軌跡(似乎又係度有意無意咁自我/幫人宣傳)。但願我有日可以用文字再紀錄翻。

其實我一開頭係諗住買 SUV,甚至乎無諗過買呢部 MX5。我想買多架車來代步o既原因,係因為我同老婆只得一架車,我用咗嚟返工就扣留咗架車,老婆就無車用。如果老婆想用車,佢就要車我返工同接我放工。出入有所限制。當然,你可以話,超,你負擔到,就係對呢個狀況不滿而希望作出改變。比著如果搵朝唔得晚,你點都唔會諗去買多架車。

我o既想法係,因為有工返,又負擔得起,唔值得令自己同屋企人出入困難。因為我直頭覺得好似坐監咁。唔知點解,我好害怕呢種被困呢種感覺,亦不想見到呢個情況喺我身邊o既人出現。所以就想買多架車,但其實現實嚟睇,其中一架車其實真係擺多過揸。

Anyway,在公在私,我都決定咗買多部車。跟住就始揀車。因為想老婆都會揸,已經鎖定非手波車,即係要自動波車。又咁講,要喺呢個世代搵o架手波車,其實都唔容易,一般都係得翻啲所謂 performance car 先會係手波車。我個人好鬼貪新鮮,再買嘢絕大多數都會買啲自己未試過o既嘢。所以唔想又買翻四門o既 sedan,無新意,所以一諗就諗 SUV,CRV、TIGUAN、RAV4、X1、X3、Q2、Q3 或者係啲 hatchback,A3 呀,仲有留意 Audi TT。我對 Audi 係有小小情意結,因為第一印象,無得解,不過有時睇翻,其實 Audi 啲車款都唔係想中咁好睇。TT 係因為係上網睇到有啲幾千蚊有交易,心思思想試,但多數都係手波,所以最終放棄。利申:我係想試手波車的。

最後點解會係 MX5? 我都唔知,可能係網台啲人講過下跟住被催眠呱,我唔知。我之前搵 Mini Cooper 都無諗過 MX5,但呢架車的確合乎我o既要求:以前未試過。
其實我以前都有留意另一架 Honda S2000。留意佢係因為當年 Playstation GT2 隻 Game 架封面車。同埋,喺 2000 嗰個年代,咩鬼嘢用 2000 做招來o既嘢都會被人留意o架喇。
後尾再搜尋 MX5 o既資訊,先知道呢架係歷史以來,銷量最多o既雙門開蓬車系。老實講,我知有呢架車o既存在,但一直都無咩留意佢。偏偏,我就係買咗佢。

喺美國,佢有另一個名,叫 Miata。

喺 2017 年,佢其實已經係出到第四代 ND。歷年來,代號分別係 NA、NB、NC 同 ND。ND 我試過軟蓬版,都過癮,但有啲嘈同埋因為軟蓬,所以隔音唔好同埋在陽光下佢會變得好很熱。我其實係一個唔多鍾意同陽光玩遊戲o既人(唓,咁你又買開蓬車?)。

我買o個架係第三代o既 MX5,2011 出產,代號係 NC。 2.0L 引擎,158HP,6前速自動波,有手動撥片。雙門雙坐,FR車,即前置引擎後輪驅動,硬頂開蓬。事有湊巧,硬頂開蓬 NC 多數都係自動波車,好似唔多見手波版。呢架車,某程度上都合我要求,就係同我現有o既嘢唔同。你話呢架嘢好貴咩?新車最平就 28K 有交易。你佢好快咩?2.0L engine 158匹力,你話佢識飛你都唔信喇,你最多可以話佢比較輕,所以加速感覺來得比較快。你話呢架車好稀有嗎?其實周街都好易搵,見佢易過見 Tesla。上網人人都話佢係一架好車,駕駛感覺得令人回心微笑。講到佢咁誇張,所以就孤注一試。

15K 買入一架 2011,即 6 年車齡,不到 30K miles。如果 condition keep 得好o既,我覺得唔貴。後尾睇翻,其實前 bumper 個底佢有刮花,不過就應係泊車刮到車前啲膊位,應該無刮底o既。不過佢就用過唔 match 色o既油去補過色。

揀自動波,因為顧及家人都要開到。揀 hardtop,因為 Illinois 會落雪,而又預計會泊室外多,怕個軟蓬會頂唔浦會漏水。其實雙座係唔係好唔實用呢,以我呢個 case 又未必,你諗下,你有幾多時間o架車係多過兩個人坐?我未轉工前,長時間揸個幾鐘一程都係我自己一條友喺架車度,以五座車嚟嚟,咪即係長期吉咗四個位係度,咁又算唔算浪費?其實,去超巿買嘢一定夠晒位裝嘢。但如果你話要去機場接機送機(無論送人機定送自己機),咁就一定唔現實o架喇,因為佢個 trunk 未必放到兩個 handcarry。

個人駕駛感,的確喺同普通四門房車唔同。
座姿比較底,上落車要時間適應,而又的確無普通四門上落咁自如。
軚感比重,對我嚟講無咩所謂。
架車個懸掛係比較硬,即係比較'櫈'。當路面起伏大o既路上,的確有啲彈跳甚至有擺左擺右o既感覺。
FR 車,易甩尾。
車身矮,前方視野易受阻,尤其路口等轉彎成日都被隔離車或者其他車隔擋視線。
仲有,一般房車可能有電子油門幫助,你縮油時,個轉數唔會話咋一就應聲下跌,但呢架車你一縮油個轉數相對會跌得好快。
轉彎好直接,感覺比普通私家車要早啲回軚,仲有,小小扭動架車都會有反應。
車細,油缸都細,變相成日去光臨油站。
同埋架車唔算慳油,我一般長途做到 22 mpg (10.7L/100km),巿區就可能18 mpg(12.4L/100km)。
另外,唔知係唔係未換車胎關係,我試過喺雨天時,紅燈起步轉彎有甩尾情況。
雪地就更加駕駛不能,原因如下,一、車身底,積雪隨時高過車底。二、可能車身太輕,唔夠重令輪胎同地面有抓著力,在斜路遇上雪地時輪胎空轉打滑。三、雪地上,我就連開直線,時速低於 30mph,都一樣會左西右西(可能路面不平令車輪失控),最終仲撞路膊。好彩只係刮花咗個軨,無撞到車身亦無撞到其他車。不幸中之大幸,隔離線啲車即時嚇到雞飛狗走。。。絕塵而去,後車就離我成三個車位。
車內無豪華設備,叫做都仲有個 glove box,第四代連個 glovebox 都無埋。
座位空間連我呢啲亞洲人身形都覺得窄,乘客席都未必能伸直雙腳。
座位可調校角度有限。
Car Audio 可放六隻 CD,一個 touch screen 都無。
Dashboard 仲係萬事得上一代的橙紅色背光燈。

以上種種形容,係唔係好似彈多過讚呢?對唔住,我個人包拗頸性格。用'型'呢個字可能有啲誇張,或者我會用有性格嚟形容呢架 MX5。老實講,我暫時未見過有同事同我撞車款(上一間同家陣呢間都無)。入油嗰時久唔久就會有人問我架車係唔係好快。每當唔曬同埋唔太凍o既時間我就會開下蓬吹一下。起初唔敢同人講話自己買咗架可以開會蓬o既車,係因為怕人地話我 showoff。但其實呢架係一架平車。。。So far 半年已過,我每坐上呢架小車都有回心微笑o既感覺,亦有小小唔捨得落車o既感覺。雖然呢架係一架平車,如果要講到 proud of 擁有呢架車又實在有啲誇張,但最起碼我覺得揸住呢架車一啲都唔失禮。

話說上年十月嗰時,天氣開始轉冷,架車開始唔多想撻著咁款,諗住遲啲先換電喇。點知有一日自己出去食 lunch 之後,架車無電完全撻唔著, 要同事嚟救車。之後就嗱嗱淋去 costco 買粒電,成惠美金七十幾蚊。下次睇嚟都要換車胎了,怕且要花上五六百蚊了。偈油之前都換過,我估下次可能想換一下 coolant。另外,break 個警告燈久唔久都著一下,上網人地話係有機會 break fluid 唔夠導致,check 過又未去到 min. line 所以等天氣無咁凍再去睇下咩料。


No comments: