Friday, May 25, 2018

買樓講座(一)

其實呢篇文欠咗一個遙距認識o既一位網友好耐,拖到佢連 blog 都無再寫我先'的'起心肝去開始寫呢個 topic。實在個心過意唔去。而我,想分享一下個人所得,希望別人唔駛行冤枉路/冤枉錢。

我想分享,有啲原因o既。
一、想為自己做個紀錄,自我警惕。
二、過來人,有緣人o既你仲有睇我個半死不死o既 blog 就俾希望幫到你或者見多樣嘢,教人就唔敢當。純粹分享下,俾個多 example 俾有緣人,只於點決定都係要睇自己造化。雖然我明白每人個情況都不一樣,即係情況類近,照跟或避開都未必會成功或者遠離失誤,但起碼想分享一下經驗,因為我自己成日都感到好孤單同迷網。

話說三四年前,即二零一四年,上過一個地產班,應該係有一個我追開佢個 blog o既口中嗰位'求C'隊長有份攪o既一個講座,我印象記都唔平,都成幾千蚊,大概接近一部高價手機o既價位。我嗰時o既心態係,如果真係學到嘢買到一個住宅,呢筆錢都唔係咩大數,所以一試。

我仲記得我仲坤咗個 friend 一齊上堂添。其實都唔係坤o既,佢自己都話有興趣。

一班我估都成四五十人,一個禮拜一堂,三四粒鐘一堂度喇。好似都有八堂 in total。地點係油麻地同尖沙咀之間,傳聞話好 L 猛鬼嗰橦重建過o既商廈。

你問我有無咩得著呢?咁實有o既。
你問我值唔值呢?em...我又唔多識去 valuate,但的確我知道一啲我之前無諗o既o野,同埋我相信喺我朋友圈中都應該無可能觸及到o既智識/經驗。

我知位我幾鍾意睇佢個 blog o既 blog 主都幾唔鍾意買樓收租呢個方法。而我喺香港的確最終係做唔到。但都有小小嘢可以分享下。

有樣o野值得留意,個講座同佢以前啲炒股講座一樣,都係有 sell 嘢,不過都唔係好 hard-sell。其實咁仲衰,中咗伏o既人可能會無咁唱衰佢呱,反正我無參與,無法得知結果。

其實當年啲 notes 同錄音都仲o係度,你話放上網咩?其實我唔介意,只費事因版權問題被人告就無謂。我最多盡我能力去 share 翻啲要點。

我首先 share 一下佢當年想 sell 咩呢。都係離唔開一個老掉牙o既一個主題:有錢齊齊搵。唉,邊有咁大隻蛤乸隨街跳吖。條橋 work o既,你慌會無人做?幾時論到我呢啲魚毛呀。當年,佢地就 sell 夾錢買工廈同埋夾錢買商住樓。

夾錢買工廈呢,原因當年樓巿已經炒到好很勁,啲人覺得好貴,買嚟收租已經開始無咩肉食,所以轉炒工廈,加上早排話博佢玩活化計劃,一個唔埋,申請到活化改變用途,可塑性都大o架。例如買大再拆細,即係要拆埋契。裝修到靚靚仔仔放租或者再放售。但有啲做法就某程度上,玩緊法律空隙,做到好似成間屋咁有晒淋沐間,用電爐扮 pantry,好似住得人咁,但其實係唔可以做住宅用途。不過租用人就唔知/唔干涉佢想點用喇。到現在睇翻,成個計劃都叫做 work,起碼到呢一刻,嗰時有 join 佢地個搵錢大計o既人應該唔死得人,斷估都有錢賺o既。

我的確覺得工廈都有啲潛力,只不過係唔熟行情,又無時間,實在不宜沾手。不過就起碼知道即使工廈都要睇地契所定明建築物o既用途。例如,係倉定工場,當時未有迷你倉大火,佢地個 plan 就遊說買工廈放租俾人做 wargame 場、文青工作室呀、私房菜呀、band 房、co-office 呀、迷仔倉。的確,嗰一刻係 work o既。但要留意倉嚟做 office 係走法律空隙,工場但又無生產線又真係講唔過去,同埋,理應唔可以有現金交易。因為唔係商用樓宇。其實政府咁做原意係不同用途建築物有不同的設施配套,例如消防、承重、電力等等,當然仲有地稅喇。幾年前啲所謂樓上鋪呀開倉呀其實都係博大霧,違反地契,係會被釘契的。唔好以為業主話唔知租客會咁做就無事。業主係要了解租客o既用途。當然,你亦可以喺租約上定明,兼要租客 declare 唔會攞o黎做呢樣嗰樣。仲要留意,工廈未必係廿四小時自由進出,要自己同管理工司了解翻。仲有樣有趣嘢,就係工廈地鋪啲食肆其實好多都係食堂牌,即係理論上唔可以做街客,只可以供應膳食俾工廈內工作o既人。原意想平地價 -> 平租 -> 飯餐可以平啲 -> 減低工人o既生活壓力。

今次講住咁多先。

No comments: