Wednesday, September 26, 2018

高錕教授

高錕教授,一位值得人專敬的學人以及科學家。

關於高錕教授的成就或佚事,相信近日有看報紙的人都會看到如繁星多而又美麗的報導。相信都無用小弟多說,亦不敢班門弄斧。

只係想在自己的地方,公開o既平台,發表一下自己的感受。

雖然我專稱高錕先生為高教授,但我不是他的學生,亦不是畢業於中大,但我覺得高教授作為一個學人,專稱一聲高教授實不為過,亦叫做表達我對高教授的教育成就專敬。

而跟高教授於生命中有著一刹那的交匯o既故事係咁o既:

話說小弟有幸曾經於香港一家晶片設計公司工作,於某一年的周年晚飯場合中遇見了高錕教授。當年,高教授為那家晶片設計公司的非執行董事之一,故有緣於周年晚飯遇見。

心想,嘩,名人呀,公司有呢位學人/科學家做公司董事,好犀利吖。當年只知高教授就係那位發明利用光纖作通訊用途的人,但都已經覺得佢勁到爆炸。唔知點解,突然間有個衝動想同呢位好犀利o既學人合照一張。

雖知道,我本人並不追星,亦對跟明星拍照威威呢鋪癮沒有興趣,甚致乎對所謂支持你的偶像去什麼演唱會吖買什麼什麼照片呀視為白痴行為。但唯獨高教授,我覺得好想好想跟高教授來一個合照。

就食到半路中途,見到高教授在阡陌席間出現,看似要離開晚宴。小弟立馬捉住個同事:喂,你係唔係有部相機喺身?幫我同高錕影張相吖。佢反應係呆一呆,覺得人地肯唔肯同你影呀?當刻我本著小弟很薄的面皮,鼓起勇氣,走上席間向高教授問道:高教授,我可唔可以同你一齊影張相呀?高教授很和善咁回答可以。咁我就叫同事快啲幫我影相。影完相之後,佢仲問我係公司做咩?係唔係讀中大?讀咩學科?咁我都一一回答。高教授雖然反應不算得快,但語氣和善,半點架子也沒有。跟住就同高教授握手言謝。面紅耳熱,個心仍然跳得好快。

此事乃小弟懂性至今,唯一一張與名人的一張合照。

後來返到公司發現,同事相機居然用了一個超低o既解像模式去同我拍照,佢o既解釋係:唓,公司用機,平時影 FA 嘢,求其唔駛咁靚o架嘛,無為意咪無轉番高像素囉。我即時差啲激到暈咗。如果我即係返睇過張相,我一定會再影過,張相像數低,白平衡又錯晒,真係 no good.

世事往往就係咁,總係有啲遺憾。

之後喺港台一個電視節目,先叫做比較多一點認識高錕教授,先知道原來佢o既成就係咁犀利,慢慢再知道原來高教受o既為人同情操都好好添。但好不幸,高教授患上了腦退化症,亦即謂老人痴呆。個心即時呆咗一呆,同埋個心酸咗一下。

因為高教授,我曾經想過去中大讀個 master,但最後都無成事。

高教授太太亦成立咗一個基金,一方面支持為研究腦退化症,一方面支援腦退化症病人及家屬,久不久就見到一架由貨車改裝為宣傳車經過中大或科學園附近,有大大個高教授o既肖像。每次見到個心都酸一酸,嘆天意弄人。

於上星期日早上的 Twitter 看到高教授離開人世的消息,實心情沉重,對高教授退休後選擇香港作為他渡過晚年到離世,為的只是想為香港作出多小貢獻,實令人感動。

願這位偉大的學人和發明家安息。

No comments: