Friday, September 28, 2018

發噏瘋 - 孤獨的 python 新手 - Metra alert message + Python + Telegram bot

以前睇過啲疑似成功人士o既分享。佢地話,要成為成功人士o既首要條件,係要克服孤獨感。而我理解為習慣孤獨感。

又有個小故事同大家分享。

話說小弟家陣要日日坐火車。oh, wait a minute, to be precise,係差不多日日搭火車先啱,因為有時我係會揸車返工,正所謂:有得揀,先至係老闆。但我選擇揸車而唔坐火車有三個可能性,一、有需要,可能要早走或者放工後要去別處,無車返唔到屋企;二、火車 delay,因為未上前已知道火車 delay 的話,我會選擇直接開車返工而費事同佢癲,呢度塞火車唔係人咁品。早兩日就因為突然 severe thunderstorm 吹冧咗棵樹,downed tree on track。咁我就坐咗喺架火車度三粒鍾。。。五點十分上車,八點半先返到屋企。痴線。。。三、心情唔好,係呀,心情唔就要開車去舒緩一下情緒。

由於火車會因種不同原因 delay,咁你係要周不時去火車公司個網頁去留意佢有咩資訊發佈,了解下發生咩事。其實你上咗火車之後,了解嚟都無咩叉用,就好似肉隨砧板上咁,無埋站你係落唔到車。你啲資訊好多時都話你聽 delay duration 係 unknown。同埋即使話過你聽 delay 10min.,過咗廿分鐘後佢可以出個 update 話要 delay 15min.。但明明過左廿分鐘,你先話會 delay 15min. 咁即係講嚟都多餘喇都唔準。同時又即係好似隧道啲廣播一樣,話你知隧道內交通暢通或者交通擠塞一樣:我開緊車,唔通我唔知道佢係擠塞定暢通咩?你話咗知擠塞對事情都無咩幫助o架啦,唔通你話咗我知會即刻暢通翻?唔會吖嘛!嗱,講翻正題,為咗係上火車前了解下火車有無已經 delay,你可以選擇去 metrarail.com 去睇下有無咩 alert message。但我成日都好討厭喺電話度睇網頁,加上佢個網又多 script,load 起上嚟好L慢,所以萌生起一個想法,我可唔可以寫個小 program 去淨係 capture 佢 alert message 啲訊息然後再 send 個 notification 俾自己呢?咁就開始咗我呢個 programming 小 project。

呢次我就係用 python。貪佢簡單易學多 api 同埋古天樂名曲—今期流行。整整下,就變由原本諗住每隔十五分鐘 check 一下,如果有新嘢就通知我,變成我要去 trigger 一下先去睇下有無更新。因為個做法好似會容易啲同埋實際啲,你諗下,好多時都係你去緊坐火車嗰時,即返工放工嗰下,同埋,坐緊嗰下想睇下有無 alert,其餘時間話之你停駛都唔關我事,無謂不斷 polling 即係垃圾訊息。所以方式就改變咗,跟手就再 twist 到利 telegram 去做呢個 solution。

玩咗三個禮拜,終於叫做搞掂用得。

做完之後就好似好失落唔知做咩好。分享俾人聽都好似無人想聽、聽得明或者覺得有興趣咁。就連寫 program 遇到困難想問下有咩 approach 去解決好都好似同樹洞講嘢咁,無人想/識/有經驗去答你。唉,感覺好孤單,好似呢個世界都無呢個需要,只係自己多多事幹,嫌三嫌四o既廢中(頹廢中年)咁。。。

今次都有啲得著。
一、就係需求主導,當你有嘢覺得唔方便,而你又有心想解決,就會有動力想去整啲嘢,就算唔識都會學到識。漫無目的無 mission 去學一樣但又無用的好飄渺,好難學得好。
二、不斷修正,起初諗o既 idea 其實同成品係有啲偏差,係成個 methodology 唔同咗,因為現成有啲簡單啲o既 solution 而同時間做到差唔多o既效果,何樂而不為?
三、認清需求,諗真啲你想要啲咩,無論你所以的資訊、次數。
四、平台,我今次用咗 telegram,係因為我有,加上網路上啲人又話好易整個 telegram o既 bot,所以就揀咗佢。但後來發現,原來 telegram 無我想像中流行,周圍問人十個先得一兩個有用 telegram,好彩唔係用嚟搵錢,唔係就中伏了。

成個小 project 完成後,發個成個過程終都係自己搞掂,做完又係自己用,感覺好很宅。。。即刻有莫名o既孤獨感。為咗要成為成功人士,就等我慢慢習慣佢啦。(白痴,咁呢個世界上大把成功人士啦)

下次有機會介紹下用 python 加 telegram bot 去做到我想要O既 message alert。

廢噏完畢。

No comments: